Ще играе ли Неслихан Атагюл момиче с ампутиран крак, починало от рак?

Ще играе ли Неслихан Атагюл момиче с ампутиран крак, починало от рак?

Преди няколко дни се навърши 1 година от смъртта на Неслиджан Тай – момичето, трогнало цяла Турция със своята борбеност и хъс за живот. Починала едва на 21 години, тя се среща с безмилостната диагноза „рак“ цели четири пъти. Уви, последният се оказва фатален. Макар и загубила битката със заболяването, тя се превръща в символ и източник на надежда за хиляди онкоболни в южната ни съседка, а и по света. Месеци преди да почине, се налага кракът ѝ да бъде ампутиран. Въпреки това Неслиджан не се предава и след загубата му и остава в паметта на цяла Турция с думите: „Може би ще загубя, но ще го направя, борейки се. Обичайте косата си, килограмите си, ръста си. Обичайте и левия си крак за мен!“

Сега, година по-късно, трима турски продуценти се събират, за да екранизират живота на Неслиджан Тай. Филмът ще носи заглавието „Неслиджан – желязната жена“ (Demir Kadın Neslican), като по неговата реализация ще работят Али Бурак Джейлян, Серкан Гюнай и Керим Алтънташ. В медийното пространство изтече и първият афиш към кино-лентата, който можете да видите по-долу.

На дневен ред, своеовременно, дойде въпросът коя актриса ще вдъхне живот на останалата без ляв крак и впоследствие починала Неслиджан Тай. Бе разпространена информацията, че това ще бъде Неслихан Атагюл („Листопад“, „Двете лица на Истанбул“ и „Черна любов“), снимаща се в момента в сериала „Дъщерята на посланика“ (Sefirin Kızı). 

Изявление от първо лице по повода не закъсня. Съпругът на Неслихан Атагюл – Кадир Доулу, преди няколко дни опроверга разпространената информация и разграничи името на съпругата си от подготвящия се филм. Ето какво заяви той пред медиите: „Неслихан отказа отправеното ѝ предложение, но продуцентите на филма използваха името ѝ, за да си направят PR. Не откриваме добри намерения в тази постъпка. Мъката по починалата Неслиджан Тай все още е много голяма и прясна. Не намираме за редно екранизирането на живота ѝ да се случва толкова рано след смъртта ѝ. Не разбираме защо продуцентите си служат с толкова агресивни методи за реклама“